MAMMA-BABYYOGA

Ett härligt sätt för dig att väcka kroppen igen tillsammans med din bebis. Denna fina kurs hjälper dig som nybliven mamma att komma i balans, både fysiskt och mentalt. Vi kommer fokusera på andningen och på att försiktigt bygga upp styrkan i kroppen igen. Med sköna rörelser mjuknar kroppen och spänningar i muskler löses upp. Stor del av dygnet bär du runt på ditt lilla barn, samt kanske oroar dig för olika saker, vilket kan ge spänningar i kroppen som bör lösas upp för att du ska kunna må ditt bästa.

Yoga balanserar hela kroppen till välmående och hjälper dig att hitta energi och kraft, samt nya vägar till lugn och harmoni. Övningarna upplevs av många som en hjälp i vardagen för att hantera stress, trötthet och oro. Bandet mellan dig och din baby stärks och bebisen stimuleras genom olika yogaövningar. Mamma/Babyyoga passar alla nyblivna mammor med bebisar som ännu inte kryper. Du kan börja göra yoga när avslaget avtagit, ca 6-8 veckor efter förlossningen. Din bebis ligger på en filt bredvid dig under passet och är med i övningarna ibland när han det  är vaket! De flesta bebisar sover väldigt gott och länge efter yogan! Varje pass avslutas i liggande eller sittande avslappning där jag trycker på axlarna och justerar kroppen in i skön vila.